Skip to content

Fluwoksamina w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży ad

2 tygodnie ago

479 words

Fluwoksaminę wybrano, ponieważ był to jedyny selektywny inhibitor wychwytu zwrotnego serotoniny zatwierdzony przez Food and Drug Administration do stosowania u dzieci w czasie, gdy badanie zostało zaprojektowane w 1996 roku. Metody
Pacjenci
Badanie to przeprowadzono między lipcem 1997 r. A wrześniem 1999 r. W pięciu ośrodkach medycznych – Johns Hopkins University, New York State Psychiatric Institute – Columbia University, New York University, Duke University i University of California w Los Angeles – pod auspicjami The Research Jednostka zajmująca się siecią Pediatric Psychopharmacology (RUPP). Protokół został zatwierdzony przez instytucjonalną komisję odwoławczą w każdym ośrodku oraz przez Radę Monitorowania danych i bezpieczeństwa Narodowego Instytutu Zdrowia Psychicznego. Pisemną świadomą zgodę uzyskano od wszystkich rodziców, a zgodę uzyskano od wszystkich dzieci.
Zbadaliśmy 128 dzieci w wieku od 6 do 17 lat, które spełniały kryteria diagnostyczne z Diagnostycznego i Statystycznego Podręcznika Zaburzeń Psychicznych (wydanie czwarte) 20 w zakresie fobii społecznej, zaburzenia lęku separacyjnego lub uogólnionego zaburzenia lękowego na podstawie kompleksowych, semistrukturalnych wywiadów psychiatrycznych . Istniały jeszcze trzy inne kryteria włączenia. Po pierwsze, dziecko musiało mieć istotne klinicznie objawy lękowe zgodnie ze skalą oceny lęku u dzieci.21,22. W tej skali lekarz ocenia stopień cierpienia i ograniczenia w funkcjonowaniu dziecka związany z lękiem w poprzednim tygodniu. Po drugie, dziecko musiało mieć klinicznie istotne upośledzenie zgodnie z Globalną skalą oceny dzieci (wynik poniżej 60) .23 Ta skala ocenia stopień, w jakim objawy psychiczne utrudniają funkcjonowanie. Po trzecie, zarówno dziecko, jak i rodzic musieli wyrazić zgodę na cotygodniową hospitalizację. Kryteria wykluczenia obejmowały bieżące leczenie dowolną substancją psychoaktywną; aktualne rozpoznanie ciężkiej depresji, zespołu Tourette a, zaburzenia obsesyjno-kompulsywnego, zespołu stresu pourazowego, zaburzenia zachowania lub zespołu lęku napadowego; historię lub aktualne rozpoznanie manii, psychozy lub wszechobecnego zaburzenia rozwojowego; aktualne myśli samobójcze; opóźnienie umysłowe (iloraz inteligencji poniżej 70), zgodnie z oceną przeprowadzoną przez Kaufman Brief Intelligence Test24; wcześniejsze leczenie selektywnym inhibitorem wychwytu zwrotnego serotoniny; lub aktualne rozpoznanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej o dostatecznym nasileniu wymagającym leczenia farmakologicznego.
Rysunek 1. Rysunek 1. Liczby dzieci z zaburzeniami lękowymi podczas każdej fazy badania. Początkowo ocenialiśmy 153 dzieci, które przedstawiły wraz z rodzinami lęk w centrum uczestniczącym (ryc. 1). Dzieci i ich rodziny poddano trzytygodniowemu leczeniu z zastosowaniem wspomagającej terapii psychoedukacyjnej. Jak opisano wcześniej, 25, 26 terapii psychoedukacyjnych ma na celu uczyć rodziny o pochodzeniu i typowym przebiegu choroby psychicznej, podkreślając w wielu przypadkach dobry wynik. Podczas tej trzytygodniowej fazy zidentyfikowaliśmy pięcioro dzieci, których warunki poprawiły się dzięki krótkim interwencjom psychoterapeutycznym i które w związku z tym nie wymagały terapii lekowej. Kolejne 20 dzieci zostało wykluczonych, ponieważ nie mogły uczęszczać na cotygodniowe sesje
[więcej w: choroba verneuila, ropień opadowy, ropne zapalenie migdałków podniebiennych ]
[więcej w: choroba verneuila, anatomia krtani, szwajcarski system opieki zdrowotnej ]