Skip to content

Fluwoksamina w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży czesc 4

2 tygodnie ago

500 words

Oznaczało to, że klinicysta zalecałby kontynuowanie leczenia zamiast zmiany na alternatywne leczenie. Inne środki
Na poziomie podstawowym oraz w 4 i 8 tygodniu, każde dziecko ukończyło Wielowymiarową Skalę Lęku dla Dzieci, 30 i zarówno dziecko, jak i rodzic ocenili stan dziecka za pomocą Ekranu Emocjonalnych Zaburzeń związanych z Lękiem Dziecięcym.31 Te skale rejestrują odpowiedzi dziecka i rodzica na pisemne pytania dotyczące poziomu lęku dziecka; Wiarygodność tych skal została ustalona.30,31 W tym samym czasie klinicyści przypisali również ocenę globalnego upośledzenia czynnościowego23 i fizjologiczne objawy lęku.32 Aby ocenić międzyoperacyjną wiarygodność ocen wystawionych przez klinicystów biorących udział w badaniu, każdy klinicysta ocenił 16 dzieci, używając wszystkich skal. Dozwolona wiarygodność międzyoperacyjna (korelacja śródokresowa większa niż 0,80) została uzyskana dla wszystkich skal.
Podczas każdej wizyty oceniano częstość, nasilenie i wpływ na leczenie zdarzeń niepożądanych w celu zbadania możliwych niekorzystnych skutków leku.
Analiza statystyczna
Całkowity wynik w Skali Oceny Lęku Pediatrycznego był podstawową miarą wyniku ciągłego, a proporcja z wynikiem mniejszym niż 4 w skali Klinicznego Globalnego Wyniku Impresji-Ulepszenia była podstawową kategoryczną miarą wyniku. W Skali Oceny Lęku Pediatrycznego wpływ leczenia analizowano za pomocą modelu mieszanego, z grupą leczoną i centrum jako efektami stałymi, a czas leczenia jako efekt losowy.33 Skuteczność oceniano za pomocą testów interakcji leczenia z czasem; uwzględniono wszystkie interakcje (leczenie środkiem, czas ze środkiem i leczenie czasem z centrum). Szacunki nachyleń regresji i przechwyceń dla poszczególnych podmiotów zostały wygenerowane w modelu mieszanym z wykorzystaniem wszystkich dostępnych danych. Chociaż wyniki dla dzieci z brakującymi danymi były ważone mniej intensywnie niż wyniki dla osób z pełnymi danymi, brakujące dane nie wykluczały dziecka z analizy33. Jednak wyniki z czwórki dzieci zostały wykluczone z tej analizy z powodu błędów punktacji . W skali klinicznej globalnej oceny impresji stosowano analizę logistyczno-regresyjną dla wszystkich 128 dzieci, aby ocenić wpływ leczenia na oceny w tygodniu 8, przenosząc ostatnią dostępną ocenę i włączając ośrodek jako niezależną zmienną. Analizy przeprowadzono zgodnie z zasadą zamiaru leczenia i obejmowały wszystkie dzieci, z wyjątkiem czwórki dzieci, które zostały wykluczone z analizy skali lęku u pacjentów pediatrycznych. Wszystkie testy statystyczne były dwustronne.
Wyniki
Tabela 1. Tabela 1. Podstawowa charakterystyka 128 dzieci w grupach fluwoksaminy i placebo. Charakterystyka wyjściowa dzieci w grupach fluwoksaminy i placebo była podobna (Tabela 1). Wyniki na skali oceny lęku pediatrycznego wskazywały, że dzieci w obu grupach miały wysoki poziom lęku. Dzieci z grupy fluwoksaminy otrzymywały niższe dawki leku niż dzieci w grupie placebo. Biorąc pod uwagę, że zwiększanie dawki było kontynuowane tylko u dzieci z objawami lęku, ta różnica w dawkach jest zgodna z lepszą skutecznością fluwoksaminy w porównaniu z placebo.
Skuteczność
Tabela 2
[przypisy: przyczyny białkomoczu, brodawka nerkowa, pekniecie zoladka ]
[podobne: opaska esmarcha, kikut krukenberga, papaweryna doz ]